Tuesday 14 June 2011

Koh Samui, Thailand daily weather update; 14th June, 2011

Today's weather;

Samui has a cloudy sky this morning although there is a blue spot in there! Current temp at 7am is 26.3C

Yesterday it was cloudy when we arrived at the Nathon pier and the moment we were within a kilometer of out house a serious rain storm hit Samui. Last night there was some more rain. Max temp reached 33.7C

A stall on the the road between Phuket and Samui, selling durian fruit
The drive was a good one, sunny and just one shower on the way

Phuket started out cloudy yesterday morning but ended up being drier than Samui. Max temp reached 32.2C

Camille

6 comments:

Connie said...

Toevallig deze week nog durian (King of fruit)gegeten met de kids.
Ik laat ze altijd alles proberen dus ook deze haha.Ze vonden het niet lekker...
It smells like heel but it taste like heaven...
Always eat after the King of fruit, de Queen, thats the mangosteen.
The Durian is a hot fruit and the mangosteen a cool to balance your stomach.
Als je water in de schil doet en dat drinkt heb je niet zo veel last dat je het telkens opnieuw "proeft".
groetjes Connie

Camille said...

Wow, verassend dat je die kunt krijgen in Nederland. De lekkertse variant is de zogenaamde 'Mong Thong'.

Connie said...

Ja hoor, in Duiven bij Arnhem zit een aziatische groothandel, alles is er te koop mits het goede seizoen is van een bepaalt fruit.
Ik vind het geweldig dat die 2 van mij ook alles eten, als ze met mama mee willen naar een verre reis zal dat wel moeten he..

Camille said...

Leuk, ik ging wel vaker in Arnhem zelf naar een grote Toko, gingen veel Nijmeegse Thais ook naar toe, omdat ze daar veel hadden, meer dan in Nijmegen.
Goed dat ze alles leren eten, in elk geval alles proberen! Met Durian heeft het even geduurd voordat ik ze lekker vond, nu ruiken ze ook lekker en is het zoiets van 'ik ruik durian, waar is 'tie!'!

Connie said...

Ja grappig.
Mijn kids zijn gek op mangosteen en jackfruit, die kunnen ze in december naar hartelust eten..
Zo nu snel aan het werk.
beybey

Camille said...

OK, ook de groeten ben zo op het vleigtuig naar Phuket ne morgen vroeg naar bali!